GRÖNALUND

Jag vet, jag uppdaterar jätte dåligt. Inte bra!
Men nu är jag iallafall frisk. Det är jätte bra. Så igår följde jag med Malin, Frida och Malva till grönalund.
Vi tog tåget som gick några minuter före 12. När vi gick på hittade vi inga platser så det blev lite krångel och sånt med den tjuriga tanten som jobbade där haha. Nä, men vi satte oss på golvet till sist.

När vi kom fram gick vi till Mc'donalds och käkade. Sedan drog vi oss vidare till färjan som vi tog till grönalund. Vi fick stå i kö en liten stund för att få åkband, men sedan stod vi först i kön för att komma in.
Sedan började vi åka i alla roliga karuseller! Vi köpte våfflor med sylt+mjukglass. Efter vi var lite mätta i magen åkte vi ännu mer karuseller. Vid 8 tiden gick vi och köpte tacos. Ingen var jätte hungrig så vi hade nästan allt kvar på tallriken, hah.

När vi hade en halvtimme kvar där inne så ställde sig jag och Malva i kön till Insane. Jag var hur nervös som hellst när vi stod där. Vi började prata med någon tjej i kön som berättade hur man satt fast och hur karusellen var. Men blev inte direkt lugnare när hon sa att förra gången hon åkte så var hon upp och ner hela tiden.
Efter ungefär 15 minuters väntan så fick vi sätta oss.
Jag sa till han som jobbade där "Vilken sida är värst att sitta på?"
Han svarade "Den" och pekade på den till vänster.
Jag satte mig på den högra sidan och när han hade spänt fast mig och jag skulle åka iväg så
sa han "Nej, den som du sitter på är värst".
 
Blev väldigt lugn då!!! Eller inte. Jag skrek innan vi ens hade börjat snurra liksom. 
Jag sa till Malva "De här var ju inte så läääääää" sedan var vi liksom upp och ner och jag hade fullt upp med att skrika som en galning. Haha. 
Men det var verkligen en rolig karusell och jag väntar tills jag får åka den nästa år! och den nya som ska komma dit. 

Malvas pappa kom och hämtade oss runt 10. Så jävla rolig dag. Den blev verkligen lyckad. Älskar er!!!


Kommentarer
Postat av: Frida

det var ju helt galet kul alltså, måste verkligen göras om!

älskar er brudar<3

2010-08-21 @ 18:15:45
URL: http://fridarebeccaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0