Ett Elakt Virus....

Vaknade inatt av att det var sjukt varmt. Hade 38,4 då. Dettog säkert 1 timme innan jag somnade om.
När jag vaknade hade jag 38 grader. Jag gick in på toan och kollade mig i spegeln, jag kände att jag hade fått mer ont i halsen. Öppnade munnen och såg en stor, fet, vit blåsa. Säkert typ 1 cm. Jag ringde mamma direkt och hon ringde läkaren. Kl. 14.00 åkte vi dit och jag tog halsprov. Jag hade inte fått halsfluss men jag hade fått ett elakt virus i halsen som kunde utvecklas till halsfluss senare under veckan. Om jag fortfarande har feber och lika ont i halsen på måndag så ska jag få medicin. Köpte med mig mc'donalds. Men det är inte speciellt skönt att svälja mat... och inte heller dricka. Doktorn sa att jag skulle dricka mycket vatten och äta alvedon så det får jag väl göra!!!

Har precis packat klart allt till Hudik. Snart åker vi, men det tråkiga är att min Ems inte följer med. Jag vill inte att hon ska bli sjuk och fall jag får halsfluss så smittas det jätte lätt. Men jag får ha en tråkig helg/vecka med hopp på att bli frisk så snart som möjligt.

Vi hörs senare, kanske när jag sitter i bilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0