Fett Viking För En Dag!

Nu är jag hemma från vikingarbyn, haha. När vi kom fram dit gick jag och Vanessa i förväg. Självklart så går vi för långt in i skogen, någon km längre än de andra. Christian ringer och frågar vart vi är någonstans, då förstår vi att vi gick fel haha.
Men vi gick samma stig tillbaka så vi hittade. Bråå!! Sedan var det en kille som visade oss runt lite och sånt. När han var klar började vi gräva efter "skatter" i en typ sandlåda haha. Men det var inge roligt så gav upp nästan på en gång. Mamma och Fia hittade iaf, så Leo och Vanessa lämnade in sakerna som de hittat till en tjej. De fick välja var sin pärla som det var något speciellt med, tror jag(?) 

Christian säger till mig "Elin, fråga det du ville säga nu då."
Jag svarar "Vad menar du?"
Christian säger till tjejen "Elin hittade ingen skatt men hon undrar fall hon kan få ta en pärla iallfall"
Hahaha, fan va kul. Jag, Fia och mamma höll på att skratta på oss haha!

Okej, det kanske inte lät så roligt, men det var de iallafall

Leo och Christian testade på att skjuta pilbåge. Efter en stund åkte vi med ett vikingarskepp och man behövde 6 vuxna som skulle ro. Så de räknade mig som vuxen så att jag fick ro. Fast att det fanns en annan vuxen att välja, mamma. Men måste ju säga att jag var himla duktig!! haha, inte.
Sedan fikade vi lite granna sådär och efter det skulle Fia och Mamma testa skjuta pilbåge, haha det gick ju bra ;-)

Jag och Vanessa fick testa på att göra bröd. Nice dag ändå!
Nu är jag hemma och om ca 45 minuter ska jag dra iväg hem till systern min och börja skära grönsaker. Vi ska äta tacos ikväll. Men nu kom jag på, har jag någon nyckel(?) Hoppas att mamma har lämnat den. Vi får seee.
Ha en bra kväll! Vi hörs ikväll/imorgon! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0